Details van de activiteit

10/04/2019

woensdag, 10:00 - 20:00
10/04/2019

Op 10 april organiseert de luchtmachtbasis van Beauvechain de Beauvechain Air Base Day 2019, of kortweg de BAB Day 19.

Het doel van dit evenement is om de verschillende eenheden van onze basis en de toestellen van onze Belgische Luchtmacht, met nadruk op de toestellen van onze vliegbasis (de A109 en NH90 helikopters en de SF260 Marchetti vliegtuigen), uitgebreid voor te stellen.

Bovendien zullen er ook verscheidene burgerverenigingen, die een onderlinge band hebben met de basis of de luchtmacht, aanwezig zijn.

Van 10:00 uur tot 17:00 uur zal het publiek doorlopend de mogelijkheid hebben om verschillende standen te bezoeken waar we onze capaciteiten tentoonstellen. Daarnaast zal er een statisch display zijn van verschillende toestellen en zullen doorheen de dag ook regelmatig vliegdemonstraties plaatsvinden.

Daarnaast vindt de eerste editie van de Beauvechain Air Base “Runway Run” (RWR) plaats op het vliegveld van Beauvechain.

De RWR bestaat uit twee verschillende omlopen. Een eerste omloop van ongeveer 5 km en een tweede omloop van ongeveer 9 km. De start voor beide afstanden zal plaatsvinden om 18:45 uur. De beide omlopen liggen volledig op het vliegveld.

De “runway” (startbaan) is hierin een centraal gegeven waarbij de helikopters en vliegtuigen van de basis een unieke plaats zullen innemen. Er wordt als het ware tussen de toestellen gelopen.

Wie meer interesse heeft voor deze evenementen kan voor meer informatie steeds terecht op de website www.babday.be.